Thursday 22 October 2009

Sejadah berdiri berlaku pula di Kedah, Pulau Pinang

KUALA LUMPUR - Kejadian sejadah berdiri terus berlaku semalam dan kali ini di Kedah dan Pulau Pinang selain kejadian sama berulang di Kelantan.

Di Alor Setar, tiga helai sejadah dilihat dalam keadaan bersembahyang berjemaah di ruang solat lelaki Surau Al-Rahmaniah, Kampung Teluk Yan.

Kejadian itu disedari seorang kanak-kanak, Nur Zulaikha Rashid, 9, pada pukul 3.15 petang.

Imam surau, Mat Rotim Mat Hussain, 70, memberitahu, selepas dimaklumkan mengenai kejadian tersebut oleh penduduk, dia terus ke surau dan terkejut melihat sejadah berdiri.

Katanya, dia meninggalkan surau selepas solat Zuhur pada pukul 2 petang dan tiada perkara pelik berlaku ketika itu.

Nur Zulaikha pula memberitahu, dia ternampak sejadah berdiri melalui tingkap surau ketika melintasi surau untuk pergi mengaji al-Quran di rumah seorang penduduk.


jongkomeng: Masyarakat melayu mudah percaya/terpengaruh dengan benda/perkara pelik. Tapi mereka tidak kagum dengan kejadian yang lebih besar dan hebat, contoh: kejadian manusia, binatang2, tumbuh2an malah alam semesta ini sendiri.

Mereka akan kagum dengan kejadian 'pelik', spt air keluar dari batang pokok, cicak ekor bercabang dan sebagainya. Maka benda2 pelik ini akan dismpan konon mendapat tuah.



No comments:

Post a Comment