Tuesday 27 October 2009

GO KELATE GO !!

Kelantan sebelah kaki ke final


INDRA cuba melepasi halangan pemain Perlis pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam tadi. Kelantan menang 2-0.


KELANTAN berpeluang cerah mara ke final Piala Malaysia selepas menewaskan Perlis 2-0 pada aksi separuh akhir pertama di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam tadi.

Awal babak pertama, jentera pertaha- nan Kelantan yang diketuai oleh Naz- rulerwan Makmor terpaksa bekerja keras menahan asakan bertali arus penggempur Perlis yang diketuai oleh Niza- ruddin Yusof dan Ahmad Fakri Shaa- rani.

Perlis hampir di depan seawal minit kelima apabila gerakan solo Ahmad Fakri berjaya memperdayakan Nazrulerwan dan benteng Kelantan, namun percubaannya berjaya dihalang oleh penjaga gol Kelantan, Halim Napi.

Selepas hampir 15 minit perlawanan berlangsung, Kelantan mula mengimbangi permainan.

Peluang terbaik dimiliki oleh Khairan Eroza yang menerima hantaran silang kapten Indra Putra Mahayuddin, namun tandukannya berjaya digagalkan penjaga gol Perlis, Faizal Marlias.

Gol pertama Kelantan hadir pada minit ke-22 melalui gerakan yang bermula daripada Che Hishamuddin Hassan yang melorong bola cantik kepada Indra yang melarikan bola ke kawasan kotak penalti.

Pemain pertahanan Perlis, Mazlizam Mohamad yang ditugaskan mengawal pergerakan Indra telah menjatuhnya sehingga memaksa pengadil perlawanan Shokri Nor menghadiahkan sepakan penalti.

Indra yang diberi tanggungjawab tersebut berjaya menggamatkan stadium untuk gol pembukaan Kelantan.

Babak kedua menyaksikan para penonton dihidangkan dengan aksi membosankan apabila kedua-dua pasukan bermain dengan begitu berhati-hati .

Ketika perlawanan seakan-akan berakhir dengan jaringan 1-0, pemain pertahanan Kelantan, Rizal Fahmi Rosid meledak gol kedua tuan rumah pada masa kecederaan.


jongkomeng: Lama doh rasonya kelate x masuk final, mudah-mudahan tahun ni berjaya masuk final sekaligus jadi JUARA !!

No comments:

Post a Comment