Friday 15 January 2010

NASIB 'SI MISKIN'

Beras murah habis


YUSUFF (kiri) meninjau sebuah kedai runcit yang kehabisan stok bekalan beras ST15 di Alor Setar semalam.


ALOR SETAR - Masalah kesukaran untuk mendapatkan beras Super Tempatan 15 peratus hancur (ST15) kini kembali menghantui orang ramai dan terbaru melibatkan penduduk di Kedah apabila bekalan beras itu dikatakan sudah tidak terdapat di pasaran sejak sebulan lalu.

Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake), Datuk Yusuff Ismail mendakwa, tinjauan pihaknya di beberapa daerah di negeri tersebut mendapati, bekalan beras ST15 itu sudah tidak ada di pasaran.

"Kita mendapat maklumat mengenai masalah ini daripada orang awam dan kami melakukan tinjauan di beberapa daerah seperti Sik, Kulim, Baling dan Kota Setar dan mendapati memang beras ST15 tiada langsung di pasaran," katanya.

Menurut Yusuff, beliau difahamkan masalah itu berlaku disebabkan pembahagian kuota bagi beras ST15 yang tidak mencukupi oleh pihak Kawal Selia Padi.


jongkomeng: Kalau minyak kerajaan tetapkan orang kaya tidak dapat harga subsidi, agaknya beras pun kena buat mcm tu juga ke..? Bukan apa, utk memastikan orang kaya tidak membeli beras murah yang di 'makan' oleh orang miskin.

No comments:

Post a Comment