Monday 14 December 2009

PENGAJARAN KEPADA PERAGUT

Peragut dipenjara 15 tahun, 10 sebatan

JOHOR BAHRU - Seorang penganggur Mohd. Ariffin Anang yang menyebabkan kematian seorang ibu mengandung semasa tindakannya meragut wanita itu Mei lalu dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Batu Pahat di sini semalam.

Hakim Mohd. Haldar Abdul Aziz menjatuhkan hukuman penjara selama 15 tahun bagi kesalahan pertama dan penjara 10 tahun dan 10 sebatan bagi kesalahan kedua dengan kedua-dua hukuman itu berjalan secara serentak bermula tarikh dia ditangkap pada 6 Mei sebaik Mohd. Ariffin, 25, mengubah pengakuannya kepada bersalah secara tiba-tiba semalam.

Mohd. Ariffin sebelum ini mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan iaitu menyebabkan kematian Jamilah Selamat (gambar kecil), 32, yang mengandung dua bulan di hadapan rumah nombor 24 Jalan Kaloi, Taman Air Hitam, Batu Pahat pukul 7.15 malam 3 Mei lalu.

Dia juga didakwa pada masa dan tempat yang sama menyebabkan cedera kepada mangsa ketika merompak harta Jamilah iaitu antaranya beg tangan, telefon bimbit dan dompet.

Tertuduh yang berada di kandang tertuduh kelihatan bersahaja apabila memberitahu peguam belanya, Ng Lam Hua yang dia mahu mengubah pengakuannya.


jongkomeng: Ambo setuju dengan hukuman ini, patut lebih lagi sebab melibatkan kematian....

No comments:

Post a Comment