Tuesday 3 March 2009

KECIL KAWAN, BESAR LAWAN

Berita dalam kosmo online menarik perhatian. Pepatah melayu mengatakan "Api, masa kecil jadi kawan, bila besar jadi lawan".

Begitu juga dengan 'pendatang' ni, jika tidak dikawal boleh menimbulkan masalah kepada kita.

Begitu juga kalau kita membela binatang buas, spt singa, harimau dll. bila makhluk ini dah besar, dia boleh ngap kita.


KUALA LUMPUR - Seorang Inspektor dari Bukit Aman terpaksa melepaskan tembakan bagi mempertahankan diri selepas diserang dan dikejar sekumpulan lapan lelaki Pakistan di sebuah restoran di sini malam kelmarin.

Kejadian pukul 12.30 malam itu berlaku di Jalan Masjid India, restoran milik bapa kepada pegawai polis berusia 25 tahun yang bertugas di Cawangan Khas.

"Ketika pegawai polis itu sedang makan bersama bapanya, beliau tiba-tiba dihampiri kumpulan lapan lelaki yang terus membuat kecoh,'' kata Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman.

Menurut beliau, dalam keadaan tidak menentu tercetus perang mulut antara pegawai polis itu sebelum beberapa lelaki Pakistan itu mengeluar parang dan batang besi yang diperolehi dari restoran tersebut.

"Mangsa risau dengan keadaan itu terus melarikan diri ke belakang restoran untuk menyelamatkan diri tetapi masih dikejar oleh suspek-suspek.

"Takut dicederakan pegawai polis itu mengeluarkan pistol dan melepaskan satu tembakan yang mengenai kaki kiri salah seorang lelaki Pakistan itu,'' kata beliau.

1 comment:

  1. Dalam bnyak2 negara di dunia, Malaysia antara yang terlebih budi bahasanya. Sekarang siapa susah!?

    salam singgah dari blogger kecil celikhuruf.blogspot.com

    ReplyDelete