Sunday 8 February 2009

BILA AKAL DIKUASAI NAFSU

Setahun dirogol majikan

kosmo online 8feb2009
KAJANG - Tindakan polis menghebahkan nombor telefon melalui siaran radio berjaya menyelamatkan seorang pembantu rumah warga Indonesia daripada terus menjadi mangsa nafsu ganas majikannya di sini semalam.

Pembantu rumah yang berusia 35 tahun itu mendakwa dirogol sebanyak tujuh kali sejak setahun yang lalu dan kali terakhir beliau dirogol ialah pada Khamis lalu.

Oleh sebab tidak tahan dengan sikap keji majikannya yang berlarutan sejak setahun lalu itu, mangsa meminjam telefon daripada seorang pekerja pengangkat sampah untuk menghubungi polis.

Satu sumber memberitahu bahawa sebelum itu mangsa mencatatkan nombor talian hotline Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor selepas mendengar satu hebahan melalui radio.

Selepas mendapat laporan daripada pembantu rumah itu pihak polis kemudiannya menahan seorang lelaki berusia 45 tahun yang merupakan majikan mangsa.


jongkomeng: Apabila ' nafsu amarah' menguasai diri, maka manusia akan lebih sesat daripada binatang ternakan. Untuk mendapat 'nafsu yang tenang' maka 'lorong-lorong' maksiat hendaklah ditutup.

3 comments:

  1. Assalamualaikum abe.

    Terima Kasih sudi singgah blog ambo.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    siapa yang nak tutup 'lorong2' maksiat ni?, kalau penguasa yang dipilih rakyat sibuk dengan benda2 lain.

    ReplyDelete
  3. Jadi pilihlah penguasa yang 'boleh' menutup lorong2 tersebut....

    ReplyDelete