Thursday 14 October 2010

Tahniah untuk Sultan Kelantan


SULTAN Kelantan, Tuanku Muhammad Faris Petra (kiri) beriringan dengan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail masuk ke dewan Mesyuarat Majlis Raja-Raja Ke-222 di Istana Negara semalam.


KUALA LUMPUR - Majlis Raja-Raja yang bermesyuarat selama dua hari di Istana Negara di sini bermula kelmarin mengalu-alukan keberangkatan hadir Sultan Kelantan Sultan Muhammad V sebagai anggota penuh Majlis itu.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mempengerusikan mesyuarat ke-222 itu bertitah bahawa Majlis itu mendoakan agar Negeri Kelantan Darul Naim terus aman dan tenteram serta Sultan Muhammad V dapat memerintah dengan adil dan saksama agar negeri Kelantan menuju kejayaan, dan baginda sentiasa dikasihi rakyat.

"Paduka Ayahanda bagi pihak diri sendiri dan juga Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu dan Tuan-Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua-Yang di-Pertua Negeri mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Yang Maha Mulia Seri Paduka Anakanda atas pemasyhuran Anakanda," titah Sultan Sharafuddin dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja semalam.


jongkomeng: Daulat Tuanku...

No comments:

Post a Comment